Page 63 - 96-4-2022
P. 63
რაკ ი მომ ავლის იმედზე ვამ ბობთ, ისიც აუცილ ებ ლ ად საჭიროა ითქ ვას, რომ ერი არასოდეს
უიმ ედ ობას არ მიე ცემ ა, სას ოწ არ კვეთ ილ ებ აში არ ჩავ არდებ ა და მომავლის იმედს არა ჰკარ
გავს. უიმ ედობ ა მომ ავალზ ე ეს ჩვენ ი ეგრეთწოდ ებულ ი ერთ გვარი ინტელიგ ენ ც იის ოცნების
ცუღ ლ უტ ობ აა და სხვ ა არარა, ეს უსაქ მ ურთ ა და უკეთურ თა საქმ ეა. იცნობს ამის მთქ მელი
ერს? იცის მის ი სულ ის და გულ ის ვით არებ ა? არაფ ერი ეს ამ მომ ავლის იმედის მომწამვ
ლელთ არ იცია ნ, იმიტომ რომ თითონ არაფ რის გაკ ეთება, არაფრ ის უნარ ი არა აქვთ, არაფე
რი ცხოვ რებისა არ ესმ ით, ერის ძალ-ღონე აწონ ილ-გაზომ ილი არა აქვთ. ან კი რას ვამბობ:
ვინც ჯერ თავ ის თავს არ იცნ ობს, თავისი ძალ-ღონე არ შეუ გ ნია, იგი ერს როგ ორ იცნ ობს,
მის ძლიე რებ ას, ან სისუს ტ ეს როგ ორ შეი გ ნ ებს?!. იქნ ება მკით ხველი გაგვ იწყ რ ეს და სთქვას:
„რა დროს იმედებზე ლაპ არაკ ისაა, სხვ ა რამე თქვი, დალ ოცვილო, რომ ახალწლ ის დღეს ას
წაუ ლს შეე ფ ერ ებ ოდესო“. უსამარ თლ ო რისხ ვ აა. ახალწელს სწორედ ამ საგანზ ე შაეფერ ება
საუ ბარ ი. რად ათქ ო? – მკითხ ეთ. იმიტ ომ, მეც მოგახ ს ენ ებთ, რომ რაც უნდ უფერულ და უი
მედო ყოფ აშ ი იყოს ადამიან ი, ახალწ ელს მაინც იმედ ით ეგებება, როგ ორც კარგ ი რისამ ე
მომტანს, კარგის მომ ას წავებ ელს. უნუგ ეშოდ, უიმ ედოდ დახ ვ ედრა კი დიდ ი ცოდ ვ აა. თქვენ,
მკით ხველ ო, ალბათ არ იცით, რომ ჩვენ ა გვყვ ან ან „უი მედ ონი“ ინტ ელიგ ენტ ები, რომელ თაც
სხვ ა არა რა სწამთ და არცა რას დაი ჯერებენ გარდ ა „კოს მოპოლ იტიზ მისა“. ნაციონ ალ იზ მი
იმათ არა სწამთ, ნამეტ ნ ავად ქართული: ჩვენ ჩვენად არაფ ერს წარ მოვადგენთ, არაფერ ნი
ვართ, თუ სხვა ერს არ შეუერ თდ ით და „ჩვენობა“ არ უარ ვ ყავითო. პატრ იოტ ები იმათ ფიქ
რით ვიწ რ ო, მოკ ლ ე შეხედულ ებისან ი არიან და იმათ კი „ვრცელ ი“ შეხ ედ ულობ ა აქვთ. ესენი
ბალ ღ ები არია ნ, წვრ ილფ ეხობ აა, და როგ ორც მოგეხ სენებათ, ბალ ღს ლულ უა უყვარს. დია ღ,
ბალ ღ ები არია ნ და სამწ უხარ ოც ეს არის, რაც ახალგ აზრდ ულ ი ძალ-ღონე აქვთ, შეალ ევ ენ
ჰაერ ში კოშკების გებ ას და როცა მოი ღ ლებ იან გულ ით ა და გონებით, გატეხ ილ ნი, დაუ ძ
ლურ ებ ულ ნი, მაშინ „დაბრუნ დებ იან შინა“, მაშინ მოიკ ითხ ავენ საკ უთ არს კერას, საკუთ არს
ბინ ას, მაგრ ამ უღონ ონი, უგულონი რიღას მაქ ნ ისანი იქნ ებია ნ?!. სამ წუხ არო მოვლენაა დი
დად!.. ეს ყრმანი შებ რ ალებ ის ღირ სნი არია ნ, ხოლო ისინ ი, ვინც ამათ ამ გვარს საკენკს უყ
რით, წყევ ლ ის და სიძ ულვილ ისა.
ამ ახალ-წლის დამდ ეგს ეს ფიქ რი მოდის ძალ ა-უნებურ ად, რომ ყველამ მოინან იოს წარს უ
ლის წლის შეცოდ ებ ანი და ახალს წელს მივეგებნ ეთ ახლის ძალით, მხნეობით, გულ-წრ ფ ე
ლად და ჩავ ჭ იდოთ ღრმ ად გულ ში ეს მცნება: საც ა ვცხ ოვრობთ, და რომ ელ ქვეყნ ის შვილ ე
ბიც ა ვართ, რომელ ი ქვეყნ ის პურ ით, ღვინით, წყლ ით და ჰაე რით ვსაზრდ ოო ბთ, იმას ვარ
გოთ რამ, ვაკ ეთ ოთ იმის სასარ გებ ლ ოდ ჩვენ ის ძალ-ღონის დაგ ვარ ად რაც-კი შეგვიძლ იან,
რომელი ასპარეზიც უნდ ა იყოს – ეკონომ იურ ი, ზნეობ რივ ი, პედაგ ოგ იუ რი, ლიტერატურ ული
და სხვ. თუ ჩვენ თვ ის და ჩვენ ის ქვეყ ნ ისათვ ის ვიქნებით კარგნი, ჩვენს საკუთ არს შინაუ რს
საქ მ ეს წავიყვ ანთ კარგად, მაშ ინ მთელი კაც ობ რ იობ ისთვის აც სას არგებლონ ი ვიქ ნებით. თუ
არა და, ტყუილი მოცდენაა, ამაო შრომაა, ვინც იმას ამბობს, კაც ობრ იობ ას უნდ ა ვარგოვო
და ეს სარ გ ებლობა ჯერ თავ ის ძმების თვის ვერ მოუტ ან ია, თავის ქვეყ ნისათვის – რომ ლის
ღვიძლ ი შვილია, რომლ ის ავი და კარგ ი ესმის (და თუ არ ესმის თავის შინ აო ბ ის ავი და კარ
გი, ის სხვ ისას როგ ორ გაი გონ ებს და, მაშასადამ ე, ან რას არგებს).
magticom.ge 61