Page 45 - 97-1-2022
P. 45
1970 წელს ედგ არ კოდ მა, კვლავ კომპ ანია SAP, for example, assisted large corporate clients
IBM-იდან, გამოაქვეყნ ა სტატ ია „მონაცემ თ ა in collecting data in databases and using them for
რელ აც იუ რ ი მოდ ელ ი დიდი მოცულობ ის საე developing reports. At the time, these were called
რთო გამოყენ ებ ის ინფ ორ მაციულ ი საცავ ები decision support systems (DSS).
სათ ვის“. ნაშ რომმა მონ აცემებ ის შენახვ ის და
მართვის უფრ ო ფარ თ ო შესაძ ლებ ლობ ების DSS allowed for producing KPI reports on a regular
მქონე რელ აციუ რ მონ აცემ თ ა ბაზ ებ ის ახალ basis. It was also possible to create new customized
თაობას დაუ დო საფუძ ვ ელ ი. reports to identify new demands on the fly.
ბიზნ ეს ანალ იტ იკის სის ტემ ების პირვ ელი A good example of profitable use of data at that
მწარმ ოებლებ ი იმ დროი სთ ვის ბაზ არ ზე არ time is the Nielsen rating, a marketing tool from
სებულ მოთ ხოვნ ას აკმ აყოფ ილებ დ ნენ. მათ Nielsen, a company hailed as the most reliable in the
შორ ის იყვ ნ ენ SAP, Siebel, JD Edwards (ბოლო television industry. This tool was used to gauge how
ორი ამჟ ამად Oracle Corporation-ის ნაწილია) many people were watching a particular TV show at
და სხვებ ი. მაგ ალითად, SAP მსხვ ილ კორპ ო any time. In September 1973, the company connected
რაციუ ლ კლიე ნტებს ინფ ორ მაც იის მონ აც ემ 1,200 households directly to its BI computer in
თა ბაზ ებ შ ი თავ მოყ რასა და მათ საფუძ ვ ელზე Florida. As a result, it became possible to produce
ანგარიშების მომ ზად ებაშ ი ეხმარ ებ ოდა. მა television show ratings in just 36 hours, far less than
შინ ამას გადაწყვეტ ილ ებ ის მიღებ ის მხარ the one to two weeks it took the company’s older
დაჭერ ის სის ტ ემ ებს (Decision Support Systems system.
– DSS) უწოდებდნ ენ.
Toward the end of the 1970s, Larry Ellison, together
DSS სის ტემები საკვ ანძო KPI-ებ ის შესახ ებ with two friends, rolled out the first commercial
რეპორ ტებ ის რეგ ულარულ ად შექ მნ ის საშ უა relational Oracle database, a technology defining
ლებ ას იძლ ეო და. ასევე, შეს აძლ ებელი იყო the successful development of BI in the decades to
ახალ ი მორ გ ებადი ანგ არიშების შექ მ ნა ახა come.
ლი მოთ ხ ოვ ნ ების გამოს აკვ ლევ ად (On Fly).
მაშინდელ ი მონ აცემ ების ანალიზ ის მომ
გებია ნად გამ ოყენ ებ ის მაგ ალ ით ია ტელ ე
ინდ უსტრია შ ი ყველ ზ ე სან დოდ მიჩნეუ ლი
კომ პანიი ს – ნილ სენ ის – მარკ ეტ ინ გული ინ
სტ რუმ ენტ ი „ნილ ს ენ ის რეი ტ ინგ ი“, რომელ იც
კონ კ რ ეტ ული ტელეშ ოუს რეი ტინ გს გან საზ
ღვრავდა. ამ კომპ ან იამ 1973 წლის სექტ ემ
ბერშ ი 1200 შინ ამეუ რ ნეო ბა (ოჯახ ი, სახლი)
პირ დ აპირ დაა კ ავ შირა თავ ის BI კომ პიუტ ერს
ფლორიდ აშ ი. შედ ეგ ად, შეს აძ ლ ებელი გახ და
სატელევიზ იო გად აცემ ებ ის რეიტინგ ის სწრ ა
ფი დამ უშ ავებ ა და 36 საა თში გამოქვეყნ ება,
რაც კომ პ ან იი ს ძველ ი სის ტემ ით გან საზღვ
რულ 1-2 კვირ იან ვად აზ ე გაც ილებით ნაკ ლე
ბი იყო.
1970-ია ნი წლებ ის ბოლ ოს ლარ ი ელისონმ ა
და მის მ ა ორმ ა მეგ ობ არმ ა კომ ერ ც იულ მო
ნაცემ თა რელ აც იუ რი ბაზ ა Oracle გამოუშვ ეს,
MyMagti 43