Page 66 - 98-2-2023
P. 66
eri da istoria
Cვენ არა ერთხელ გვითქვ ამს, რომ ერის პირქვ ე დამხ ობა, გათ ა
ხსირებ ა, გაწყ ალ ება იქიდამ დაი წყ ება, როც ა იგი თავისს ისტო
რია ს ივიწ ყ ებს, როც ა მას ხსოვნა ეკარგება თავისის წარ სულისა,
თავ ის ის ყოფილ ის ცხოვრებისა, დავ იწ ყ ება ისტ ორ იის ა, თავ ის ის
წარ სულ ისა და ყოფ ილის ცხოვრებ ის აღმ ოფხვრა ხსოვნ ის აგ ან – მო
მას წავ ებ ელია ერის სულით და ხორც ით მოშლის ა, დარ ღვევ ისა და
მთლად წაწყ მ ედ ისაცა. წარ ს ული – მკვ იდრ ი საძ ირკ ვ ელია აწმყოსი,
როგ ორც აწმ ყო – მომავ ლისა. ეს სამ ი სხვ ადას ხ ვ ა ხანა, სხვ ად ას ხვა ჟამი
ერის ცხოვ რებ ის ა ისეა ერთმან ეთზედ გადაბმ ული, რომ ერთი უმეორ ოდ
წარმოუ დგენ ელი, გაუ გ ებარ ი და გამ ოუც ნობ ია. ამიტომ აც არის ნათქ ვამი
ერთის ბრძ ნ ისაგ ან, რომ აწმყო, შობილი წარ ს ულ ის აგან, არის მშობელ ი მერმ ი
სისაო. ეს სამ თა ჟამთ ა ერთ მ ანეთ ზედ დამ ოკ იდებულება კანონ ია ისეთივ ე შეურ ყევ ელი და გარდ უვა
ლი, როგ ორც ყოვ ელ ივ ე ბუნ ებ ური კან ონი.
ბევრს ერს ქვეყ ანაზედ სულაც არა ჰქონ ია წარ სული, სულ აც არა ჰქონია ისტ ორია, ესე იგი იმისთ ა
ნა ცნობ იერ ი ცხოვრ ება, რომელ იც გამ ოსახ ავს ხოლმე სულიე რს და ხორც იელს ვინაო ბ ას ერთ იან ის
კრებ ულ ისას, მის მიზიდულებ ას, მის აზრს და საგ ანს არს ებ ობისას, მის წმიდ ათა-წმიდ ას, და რომ ე
ლიც ა მკის თავ ის დროე ბ ისათვის და ამასთანავე სთეს ს მერმისისათ ვის. ამის თან ა ხალხნი დღესაც
ბევ რ ნი არია ნ ქვეყ ან აზ ედ. ამისთ ანა ხალხ ი უბინაო კაცს ა ჰგავს, რომელმაც არ იცის – ვინ არის, რი
სთვის არის, საი დ ამ მოდის და სად მიდ ის. ამიტომ აც ესეთი ხალ ხ ი ბევრით არ გამოირჩევ ა პირუტ ყ
ვთაგან და იქნ ება ბევ რ შ ი უკან აც ჩამ ოურ ჩ ებ ა. ულმ ობელი კანონი ისტ ორიი სა ამისთან ა ხალ ხს ვერ
დაი ნ დ ობს ეხლანდელს დროში, და სხვ ა უფრ ო ძლიერის ისტ ორ იი ს მქონ ე ერი დაე ძ გერება თუ არა,
თან აც გაიტ ანს და შეიწირ ავს ხოლ მე ამის თანა ხალხ სა.
თუ ესეთი არა, ბევრი მეტ ი აღარ არის იგი ერი, რომელსაც ისტ ორ ია ჰქონია და იგი ისტორია დაუვიწ
ყნ ია; აღარც ამისთ ანა ერს ა აქვს მკვიდრად მოკ იდებული ფეხი არსებობის ათვის საჭ იდ აო დ, იმიტ ომ
რომ, რა იყო – ის დავ იწყ ებ ულ ი აქვს და, მაშასადამ ე, რა არის – არც ის იცის. არ იცის რა გაიმაგ რ ოს,
რის თ ვის გაი წიროს თავ ი, რას გამოე სარ ჩ ლოს და რას არა. ფეხ-ქვეშიდამ გამოცლ ილი აქვს ის მა
გარ ი მიწ ა, იგი ტანი თავ ის ვინაობისა, რომ ელს აც ისტორია შეა დუღ ებს ხოლმე მამა-პაპათა ნაღ
ვაწ-ნამოქმედარ ის აგან საშ ვ ილ იშ ვ ილოდ ფეხმ ოსაკიდ ებ ლ ად და მოს ამაგ რებლად. იგი დიდ ებ ა, იგი
სახ ელ ი, რომელ ს აც ამის თანა ერი ჩაინ არჩ უნ ებს ხოლ მე წარსულ ისაგან თავის გულში, თავ ის სამღ ე
რალ ს ა და საგალ ობ ელ ში, თავ ის ზღაპრ ებს ა და მოთხ რობებშ ი, მართ ალია, ბევ რს ანუგეშებს ხოლ მ ე
ჭირს ა და ლხინ შ ი, მაგ რ ამ, რაც დრო მიდის, ეგ ნუგეშიც, ისტორიი ს დავიწყებ ასთან ერთად, ნელ დებ ა
და თან დათან ჰქრებ ა. იმიტ ომ რომ სამღ ერალ სა და საგალობელში, ზღაპრებ სა და მოთ ხრობებ ში
ჩარ ჩ ენილნ ი სახ ს ოვ არნი, ისტორიის დავიწყ ებ ის გამო, მართალს აღარ ჰგვანან და უაზრო და უსაგნ ო
ზღაპ რ ადღა გარდაიქცევ იან, როგორც მთქ მ ელის, აგრეთვ ე გამგონ ის თვალ შია ც. ამის გამო ამ სახსო
ვრებ ში ის ცეც ხლმოსაკიდებ ელი ძალ-ღონე აღარ არის, რომელიც კაცს ააფეთ ქებს ხოლ მ ე მოქმედე
ბის ა და გარჯის ათ ვ ის, და რაკ ი ეს არ არის, ყოვ ელი ეს გან ძი და საუ ნ ჯ ეც-კი, წარ სულ ის აგან გად მო
ლოცვ ილ ი, ამაო და ფუჭია ერის გამხნ ევ ებისათ ვის, ერის დღეგ რძელობისათვის.
თუნ დ აც ეგრ ეც არ იყოს, შვილმ ა უნდ ა იცოდეს, სად და რაზ ედ გაჩერდ ა მამა, რომ იქიდამ დაი წყ ოს
ცხოვრების უღელ ის წევ ა. შვილს უნდა გამორკვეულ ი ჰქონ დეს, რაშ ი იყო მართალ ი და კარგ ი მის ი
მამა, რაში იყო შემ ცდარ ი, რა ავი მიიჩ ნია კეთილად, და რა კეთ ილი – ავად, რა უმართავდ ა ხელს, რა
აბრკ ოლებ და, რის თვ ის ირჯებ ოდა და მხნ ეობდ ა, და რისთვის და რაშ ი უქმობდა. უამ ისოდ თით ონ
64 magticom.ge