Page 36 - 102-2-2024
P. 36
შვიდწლედ ი იქ დაამ თ ავრა. მიუ ხედავ ად იმის ა, Next, he immersed himself in jazz, listening to
რომ ამ დროის თ ვის კონ ს ერვატ ორიაში სწავ recordings and trying his hand at keeping up with
ლის სურ ვ ილი ჯერაც არ ჰქონია, კლას იკ ურ ი the groove. Still, he, a 13-year-old kid, had a long
მუსიკ ა მის ცხოვ რ ებაში მძლ ავრ ად შემოვ იდ ა. way to go to get anywhere near the styles and
tempos characteristic of Oscar Peterson and the
მერ ე ჯაზ მა გაი ტაცა. უსმ ენდ ა ჩანაწერებს და likes. He kept pressing on, though. At the same
რიტ მ ების გამ ეორებ ას ცდილ ობდა, თუმ ც ა ოს time, he started improvising, composing his own
კარ პიტერ სონის და სხვათ ა შეს რულ ების მა versions of concrete musical themes. Gradually,
ნერა და ტემ პ ი 13 წლის ბიჭ ის თ ვის მიუ წვდო this process transitioned from torture to pleasure.
მელ ი რჩებ ოდ ა. მაი ნც ჯიუ ტ ად უკრ ავ და. პარ ა
ლელ ურ ად დაიწყო იმპ რ ოვ იზ აც ია ც – კონკრე Maestro Jansugh Kakhidze was quick to notice
ტულ მუსიკალურ თემებ ზ ე საკუთარ ვერს იებს his son’s passion, so he introduced him to Nodar
ქმნ იდა. ნელ-ნელა ეს პროც ესი ტან ჯვიდ ან Gabunia, his close friend and an exceptional
სიამ ოვნებაში გადავიდ ა. pianist and composer. Gabunia eventually
refashioned young Vakhtang’s way of thinking,
მაესტ რ ო ჯან ს უღ კახ იძეს შვილ ის გატ აცება არ putting him on the fast musical track, one that
გამოჰპ არ ვ ია და უახ ლ ოეს მეგ ობ ართან, არა the student never strayed away from. It was then,
ჩვეულ ებრ ივ პიანისტ და კომ პ ოზ იტორ ნოდ არ aged 15-16, that he started composing.
გაბუნია ს თ ან მიიყ ვანა. ამ ადამ იანმა მთლ ია
ნად შეც ვალა მის ი აზროვნებ ა და მუს იკის კენ “In music, you don’t just wake up one sunny
მიმ ავალ რელ ს ებზე დაა ყენ ა, საი დ ანაც შემ morning and start composing. It takes a lot of
დეგ აღარც გადაუ ხვევ ია. სწორ ედ მაშ ინ, 15-16 learning, especially at first, when you’re too weak
წლის ასაკ შ ი დაი წ ყო წერა. and immature, when you have no toolbox, a
composer’s technique, to create a piece of music.
„ას ე უბრ ალოდ – აიღ ო და დაწ ერ ო, მუს იკაში არ That’s the time when you need a guide to teach
ხდებ ა. ძალიან ბევრ ი რამ უნდ ა ისწ ავ ლო. გან სა you what to do and how. Nodar Gabunia stepped
კუთრ ებ ით თავ იდან, როც ა სუს ტი და განუვ ით ა up to be my guide. He had so many students as
რებ ელი ხარ. არ გაქ ვს „ხელსაწყოები“, საკ ომ პ ო a pianist, but not nearly as many as a composer.
ზიტორ ო ტექ ნ იკ ა ნაწ არ მ ოების შესაქ მ ნელად. Nonetheless, he guided me in the right direction
ამ დროს გჭირ დ ებ ა მეგზ ური, რომ ელ იც დაგაკ ვა and taught me enough to enable me to enroll in
ლიან ებს, რა და როგორ სჯობს. სწორ ედ ასეთ ი the conservatoire 18 months later.”
მეგზ ურ ი იყო ჩემ თვის ნოდარ გაბ უნია. უამ რ ავ ი
მოწ აფე ჰყავ და, როგორც პია ნ ის ტს, თუმცა, არა, THE CONSERVATOIRE AND THE BREZHNEV ERA
როგორც კომ პ ოზ იტორს. მიუ ხ ედავად ამის ა, სწორ
გზაზე დამაყენა და ისე მომ ამ ზადა, რომ წელ იწად Vakhtang Kakhidze completed a two-year course
ნახ ევარშ ი კონსერვ ატ ორ ია შ ი ჩავ აბარე“. under the guidance of Andria Balanchivadze at
the Tbilisi State Conservatoire. It was an eventful
კონ სერვატ ორია და ბრეჟნ ევის ეპოქა period, a time of innovations and knowledge
gathering. At some point, different objects of
თბ ილისის სახელ მ წ იფო კონ ს ერ ვ ატორია ში interest entered his life. For one, he put together
საკ ომ პ ოზ იტორო ფაკ ულ ტ ეტზ ე, ანდ რია ბა the Shvidkatsa ensemble, keeping in mind his
ლანჩივაძ ის კლასში ორ წელ იწ ადს ისწ ავლ ა. father’s experience in the process. A part of the
მღელ ვ არ ე პერ იოდი იყო – სია ხ ლ ეებ ის ა და group’s repertoire consisted of sacred chants.
ცოდ ნის დაგ რ ოვ ებ ის. გარ კვეულ ეტაპზე გან Another segment was reserved for folk songs. He
სხვავ ებ ულ ი ინტ ერესები გაუჩნდა: ანს ამ ბლი also continued composing all the while. Jazz was
„შვიდკ აცა“ დაა არსა, მამ ის გამ ოც დ ილ ების yet another hobby. He ran a jazz-rock band with
გათვალ ისწ ინებით. რეპერ ტ უა რ ის ნაწ ილს extraordinary members and a gripping repertoire,
34 magticom.ge