Page 36 - 102-2-2024
P. 36

შვიდ­წლედ­ ი იქ და­ამ­ თ­ ა­ვ­რა. მიუ­ ­ხე­დავ­ ად იმის­ ა,      Next, he immersed himself in jazz, listening to
        რომ ამ დრო­ის­ თ­ ­ვის კონ­ ს­ ე­რ­ვატ­ ო­რი­ა­ში სწავ­          recordings and trying his hand at keeping up with
        ლის სურ­ ვ­ ი­ლი ჯე­რაც არ ჰქო­ნია, კლას­ იკ­ ურ­ ი              the groove. Still, he, a 13-year-old kid, had a long
        მუ­სიკ­ ა მის ცხოვ­ რ­ ე­ბა­ში მძლ­ ა­ვრ­ ად შე­მოვ­ იდ­ ა.      way to go to get anywhere near the styles and
                                                                         tempos characteristic of Oscar Peterson and the
        მერ­ ე ჯაზ­ ­მა გაი­ ­ტა­ცა. უსმ­ ე­ნდ­ ა ჩა­ნა­წე­რებს და       likes. He kept pressing on, though. At the same
        რიტ­ მ­ ე­ბის გამ­ ე­ო­რებ­ ას ცდილ­ ო­ბ­და, თუმ­ ც­ ა ოს­       time, he started improvising, composing his own
        კარ პი­ტერ­ ­სო­ნის და სხ­ვათ­ ა შეს­ ­რულ­ ე­ბის მა­            versions of concrete musical themes. Gradually,
        ნე­რა და ტემ­ პ­ ი 13 წლის ბიჭ­ ის­ თ­ ­ვის მიუ­ ­წ­ვ­დო­        this process transitioned from torture to pleasure.
        მელ­ ი რჩებ­ ოდ­ ა. მაი­ ნც ჯიუ­ ტ­ ად უკრ­ ავ­ ­და. პარ­ ა­
        ლელ­ ურ­ ად და­ი­წ­ყო იმპ­ რ­ ოვ­ იზ­ აც­ ია­ ც – კონ­კ­რე­      Maestro Jansugh Kakhidze was quick to notice
        ტულ მუ­სი­კა­ლურ თე­მებ­ ზ­ ე სა­კუ­თარ ვე­რს­ ი­ებს             his son’s passion, so he introduced him to Nodar
        ქმნ­ ი­და. ნელ-ნე­ლა ეს პროც­ ე­სი ტან­ ­ჯ­ვიდ­ ან               Gabunia, his close friend and an exceptional
        სი­ამ­ ო­ვ­ნე­ბა­ში გა­და­ვიდ­ ა.                                pianist and composer. Gabunia eventually
                                                                         refashioned young Vakhtang’s way of thinking,
        მა­ე­სტ­ რ­ ო ჯან­ ს­ უღ კახ­ ი­ძეს შვილ­ ის გატ­ ა­ცე­ბა არ     putting him on the fast musical track, one that
        გა­მო­ჰპ­ არ­ ვ­ ია და უახ­ ლ­ ო­ეს მეგ­ ობ­ ა­რ­თან, არა­       the student never strayed away from. It was then,
        ჩვე­ულ­ ე­ბრ­ ივ პი­ა­ნისტ და კომ­ პ­ ოზ­ ი­ტორ ნოდ­ არ          aged 15-16, that he started composing.
        გა­ბუ­ნია­ ს­ თ­ ან მი­იყ­ ­ვა­ნა. ამ ადამ­ ი­ა­ნ­მა მთლ­ ი­ა­
        ნად შეც­ ­ვა­ლა მის­ ი აზ­რო­ვ­ნებ­ ა და მუს­ ი­კის­ ­კენ        “In music, you don’t just wake up one sunny
        მიმ­ ა­ვალ რელ­ ს­ ე­ბ­ზე დაა­ ­ყენ­ ა, საი­ დ­ ა­ნაც შემ­ ­     morning and start composing. It takes a lot of
        დეგ აღარც გა­დაუ­ ­ხ­ვევ­ ია. სწორ­ ედ მაშ­ ინ, 15-16            learning, especially at first, when you’re too weak
        წლის ასაკ­ შ­ ი დაი­ წ­ ­ყო წე­რა.                               and immature, when you have no toolbox, a
                                                                         composer’s technique, to create a piece of music.
        „ას­ ე უბრ­ ა­ლოდ – აიღ­ ო და დაწ­ ერ­ ო, მუს­ ი­კა­ში არ        That’s the time when you need a guide to teach
        ხდებ­ ა. ძა­ლი­ან ბე­ვრ­ ი რამ უნდ­ ა ისწ­ ავ­ ­ლო. გან­ ­სა­    you what to do and how. Nodar Gabunia stepped
        კუ­თრ­ ებ­ ით თავ­ ი­დან, როც­ ა სუს­ ­ტი და გა­ნუვ­ ით­ ა­      up to be my guide. He had so many students as
        რებ­ ე­ლი ხარ. არ გაქ­ ვს „ხე­ლ­სა­წ­ყო­ე­ბი“, საკ­ ომ­ პ­ ო­    a pianist, but not nearly as many as a composer.
        ზი­ტორ­ ო ტექ­ ნ­ იკ­ ა ნაწ­ არ­ მ­ ო­ე­ბის შე­საქ­ მ­ ­ნე­ლად.  Nonetheless, he guided me in the right direction
        ამ დროს გჭირ­ დ­ ებ­ ა მე­გზ­ უ­რი, რომ­ ელ­ იც და­გაკ­ ­ვა­     and taught me enough to enable me to enroll in
        ლი­ან­ ებს, რა და რო­გორ სჯობს. სწორ­ ედ ასეთ­ ი                 the conservatoire 18 months later.”
        მე­გზ­ ურ­ ი იყო ჩემ­ ­თ­ვის ნო­დარ გაბ­ უ­ნია. უამ­ რ­ ავ­ ი
        მოწ­ ა­ფე ჰყავ­ ­და, რო­გორც პია­ ნ­ ის­ ტს, თუ­მ­ცა, არა,       THE CONSERVATOIRE AND THE BREZHNEV ERA
        რო­გორც კომ­ პ­ ოზ­ ი­ტორს. მიუ­ ხ­ ე­და­ვად ამის­ ა, სწორ
        გზა­ზე და­მა­ყე­ნა და ისე მომ­ ამ­ ­ზა­და, რომ წელ­ ი­წად­ ­     Vakhtang Kakhidze completed a two-year course
        ნახ­ ე­ვა­რშ­ ი კო­ნ­სე­რვ­ ატ­ ორ­ ია­ შ­ ი ჩავ­ ა­ბა­რე“.      under the guidance of Andria Balanchivadze at
                                                                         the Tbilisi State Conservatoire. It was an eventful
        კონ­ ­სე­რ­ვატ­ ო­რია და ბრე­ჟნ­ ე­ვის ეპო­ქა­                   period, a time of innovations and knowledge
                                                                         gathering. At some point, different objects of
        თბ­ ი­ლი­სის სა­ხელ­ მ­ წ­ ი­ფო კონ­ ს­ ერ­ ვ­ ა­ტო­რია­ ­ში     interest entered his life. For one, he put together
        საკ­ ომ­ პ­ ოზ­ ი­ტო­რო ფაკ­ ულ­ ტ­ ე­ტზ­ ე, ანდ­ ­რია ბა­       the Shvidkatsa ensemble, keeping in mind his
        ლა­ნ­ჩი­ვაძ­ ის კლა­ს­ში ორ წელ­ იწ­ ადს ისწ­ ა­ვლ­ ა.           father’s experience in the process. A part of the
        მღელ­ ვ­ არ­ ე პერ­ ი­ო­დი იყო – სია­ ხ­ ლ­ ე­ებ­ ის­ ა და       group’s repertoire consisted of sacred chants.
        ცოდ­ ­ნის დაგ­ რ­ ოვ­ ებ­ ის. გარ­ ­კ­ვე­ულ ეტა­პ­ზე გან­ ­      Another segment was reserved for folk songs. He
        ს­ხ­ვავ­ ებ­ ულ­ ი ინტ­ ე­რე­სე­ბი გა­უ­ჩ­ნ­და: ანს­ ამ­ ­ბ­ლი   also continued composing all the while. Jazz was
        „შ­ვი­დკ­ ა­ცა“ დაა­ ­ა­რ­სა, მამ­ ის გამ­ ოც­ დ­ ილ­ ე­ბის      yet another hobby. He ran a jazz-rock band with
        გა­თ­ვალ­ ი­სწ­ ი­ნე­ბით. რე­პერ­ ტ­ უა­ რ­ ის ნაწ­ ილს          extraordinary members and a gripping repertoire,

34 magticom.ge
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41