Page 21 - 98-2-2023
P. 21

კო­ნ­ ს­ ერ­­ ვ­ ა­ტ­ ო­რ­ ი­ი­ ს სტატ­­ უ­ს­ ი­ს­ თ­ ვ­ ის ბრძ­ ო­ლ­ ის გა­­      Almost a year later, November 7, 1904 marks the
გ­რ­ძე­ლ­ ებ­­ ა კონ­­ ­ს­ტა­ნ­ ­ტინ­­ ე ალი­ხ­ ან­­ ოვს მარ­­ ტ­ ოს               beginning of the history of the Conservatory’s
უწევს. 1915 წელს კი­დ­ ევ ერთ­ ხ­ ელ მიმ­­ არ­­ თ­ ავს სა­­                        Lesser Hall. After carefully pondering the concept,
იმ­­ ­პერ­­ ა­ტ­ ო­რ­ ო კარს თხოვ­­ ნ­ ით. მი­ს­ დ­ ა გა­ს­ აო­­ ც­­ ­რად,         painter and decorator Franz Novak decides to gild
თან­­ ­ხ­მო­ბ­ ას იღებს, თუმ­­ ­ცა პირ­­ ­ველ­­ ი მსოფ­­ ­ლიო                      the ceiling and place busts of Bach, Beethoven,
ომის პერ­­ ი­პ­ ეტ­­ ი­ე­ ბ­­ ი ხელს უშლ­ ის.                                      Mozart, Glinka, and Rubenstein along the walls.
                                                                                   Impressive, indeed. A century later, this hall will
ოც­­ ­ნებ­­ ა მხოლ­­ ოდ 1917 წლის პი­რ­ ­ველ მაი­­ ­ს­ ს ახ­და                     host the State Conservatory’s exams, student
– ალო­ი­ ზ მი­ზ­ ან­­ ­და­რ­ ის, ხარ­­ ­ლამ­­ ­პი სა­ვ­ ან­­ ელ­­ ის­­ ა და        concerts, open academic and solo performances,
კო­ნ­ ს­ ტ­ ა­ნ­ ტ­ ი­ნ­ ე ალიხ­­ ა­ნ­ ოვ­­ ის საქ­­ ­მე წარ­­ მ­ ატ­­ ე­ბ­ ით     and competitions.
დაგ­­ ­ვირ­­ გ­ ­ვინ­­ დ­ ა – პი­რ­ ვ­ ელ­­ ი სა­მ­ უ­ს­ იკ­­ ო სკოლ­­ ა-სა­­
ს­წა­ვ­ ლ­ ებ­­ ელ­­ ი 40 წლი­ა­ ­ნ­ ი და­უ­ ღ­­ ა­ლ­ ა­ვ­ ი შრომ­­ ის             In 1912, Alois Mizandari dies. The archival 1911-1912
შე­დ­ ეგ­­ ად თბილ­­ ი­ს­ ის კონ­­ ­სერ­­ ­ვა­ტ­ ო­რ­ ი­ა­ დ გა­რ­ დ­ აი­­ ­­      performance report of the School of Music reads:
ქ­მნ­ ა.
                                                                                   “For 35 years, he has been an irreplaceable
კო­ნ­ ს­ ტ­ ა­ნ­ ტ­ ი­ნ­ ე ალიხ­­ ან­­ ოვ­­ ­მა 1931 წლა­მ­ დ­ ე იცოც­­ ­ხ­        employee, pianist, pedagogue, and member of
ლა, თუმ­­ ც­ ა ის და მის­­ ი მეგ­­ ო­ბ­ რ­ ებ­­ ი ბოლ­­ შ­ ე­ვ­ ი­კ­ ურ­­ ­მა      the administration. In him, the Tbilisi branch
რეჟ­­ იმ­­ მა იმპ­ ერ­­ ია­­ ­ლ­ ის­­ ტ­ ე­ბ­ ად მა­ლ­ ე­ვ­ ე შერ­­ ა­ც­ ­ხა და    has lost not only an extraordinary teacher, but
„კვ­ ა­ლ­ ი ნათ­­ ელ­­ ის და­ფ­ ა­რ­ ვ­ ის“ სპე­ც­ ოპ­­ ერ­­ აც­­ ი­ა­ ს­­ აც      also a person wholeheartedly committed to our
სწრ­ აფ­­ ა­დ­ ვ­ ე შე­უ­ დ­­ ­გა – აღარც მიზ­­ ან­­ ­დარ­­ ის სტიპ­­ ე­­          institution and its work. This is an irreparable loss.
ნ­დია აღმ­ ოჩ­­ ­ნდ­ ა „მა­რ­ ა­დ­ იუ­­ ­ლ­ ი“ და არც მის­­ ი და                   The management of the Tbilisi branch decrees to
სავ­­ ა­ნ­ ელ­­ ის პორ­­ ­ტ­რეტ­­ ებ­­ ი ამ­შ­ვენ­­ ებ­­ დ­ ა კონ­­ ს­ ერ­­ ­ვა­­  establish a permanent scholarship named after
ტორ­­ იი­­ ს კედ­­ ­ლებს.                                                          Alois Mizandari to finance especially gifted piano

კონსერვატორიის შენობა 1900-იან წლებში
THE CONSERVATORY BUILDING IN THE 1900s

                                                                                   MyMagti                                                 19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26