Page 22 - 103-3-2024
P. 22

ძა­ლია­ ნ სა­სარ­ გ­ ე­ბლ­ ო იყოს, მაგ­ რ­ ამ არა­ს­          High startup costs
        წორ­ ი იმ­პ­ლემ­ ე­ნტ­ ა­ციი­ ს შემ­ თ­ ­ხვ­ ევა­ში დიდ
        თა­ვის ტკივ­ ილ­ შ­ ი გა­და­იზ­ ა­რ­დოს, აუც­ ი­ლე­ბე­        Process automation is often related to considerable
        ლია ავ­ტო­მა­ტი­ზა­ციი­ ს პროც­ ეს­ ე­ბის სწორ­ ად            startup investments. Buying or creating computer
        შერ­ ­ჩე­ვა.                                                  programs and robots is one luxury many small
                                                                      businesses cannot afford. Besides, their integration
        პირ­ ვ­ ელ­ ი, რი­თაც უნდ­ ა ვი­ხელ­ ­მ­ძ­ღვ­ ა­ნელ­ ოთ,      into work processes often requires specialized
        ეს არის პა­რეტ­ ოს პრინ­ ც­ იპ­ ი, რომ­ ­ლის თა­              knowledge and formidable resources. If an
        ნა­ხ­მა­დაც, შე­დე­გე­ბის 80% ძალ­ ის­ ­ხ­მე­ვის              automation process goes wrong, it may very well
        მხოლ­ ოდ 20%-ით მიი­ ღ­ წ­ ევ­ ა, ხოლ­ ო შე­მ­დეგ             bring about problems and wasted resources instead
        ეფექ­ ­ტი­ა­ნო­ბა სა­გ­რ­ძნ­ ო­ბლ­ ად იკლ­ ებს. ჩვენ­ ი       of benefits.
        დროც სწორ­ ედ ისე­თი პროც­ ე­სე­ბის ავტ­ ო­
        მა­ტიზ­ ა­ცია­ ­ზე უნდ­ ა და­ვხ­ არ­ ­ჯოთ, რომ­ ლ­ ე­ბიც      Choosing processes for automation
        და­სან­ ერ­ გ­ ად მარ­ ­ტი­ვია, შედ­ ე­გე­ბის მოტ­ ა­ნის
        კუთ­ ­ხით კი – ყვე­ლა­ზე შე­დე­გია­ ­ნი.                      Given that business process automation promises to
                                                                      benefit both companies and users – though, in case
        და მაი­ ნც, რა ფაქ­ ­ტორ­ ე­ბი უნდ­ ა გა­ვით­ ­ვა­ლი­         of improper implementation, threatens to become
        ს­წი­ნოთ პრო­ცე­სებ­ ის შეს­ აფ­ ას­ ე­ბლ­ ად?                a major headache – it is necessary to pick the right
                                                                      processes for automation.
        ავ­ტომ­ ატ­ იზ­ ა­ციი­ თ მი­ღე­ბულ­ ი პოტ­ ენ­ ც­ იუ­ ­რი
        სა­რ­გებ­ ე­ლი­                                               Above all else, we must be guided by the Pareto
                                                                      principle asserting that 80% of consequences are
        ა­უც­ ილ­ ებ­ ელ­ ია, შე­ფა­სდ­ ეს შეს­ აძ­ ­ლო სარ­ გ­ ე­    only derived from 20% of the work, followed by
        ბელ­ ი, რაც პროც­ ეს­ ის ავტ­ ო­მატ­ იზ­ აც­ ი­ით მი­         a significant drop in effectiveness. Thus, we must
        ი­ღწ­ ევ­ ა. ამი­სთ­ ვ­ ის უნდ­ ა გა­ვით­ ­ვალ­ ი­სწ­ ინ­ ოთ  invest our time in automating processes that are
        შემ­ ­დე­გი ფა­ქტ­ ორ­ ე­ბი:                                  simple to introduce while being the most productive
                                                                      in terms of expected outcomes.
        •	 დ­რო და ხა­რჯ­ ი, რაც არს­ ებ­ ულ პროც­ ე­სს
            სჭი­რ­დე­ბა;                                              Still, what factors should we bear in mind when
                                                                      assessing processes?
        •	 რამ­ ­დენ­ ად უშ­ლის ხელს ეს პრო­ცეს­ ი სხ­ვა
            პრო­ცეს­ ებ­ ის წინ­ ს­ ვ­ ლ­ ას;                         Potential benefits derived from automation

        •	 პრ­ ოც­ ე­სის დროს და­შ­ვებ­ ულ­ ი შეც­ ­დომ­ ე­           Potential benefits to be achieved through
            ბის სიხ­ შ­ ირ­ ე და მა­თი გავ­ ლ­ ე­ნა მომ­ ­ხმ­ ა­      automation must be assessed, and the following
            რებ­ ­ლის კე­თი­ლ­დღ­ ე­ობ­ აზ­ ე.                        factors should be considered in the process:

        ავ­ ტ­ ო­მატ­ ი­ზა­ციი­ ს და­ნერ­ ­გ­ვის                      •	 Time and expenses required by the given process
        კო­მ­პ­ლე­ქს­ უ­რობ­ ა­                                       •	 Whether or not it stands in the way of the prog­

        პ­რო­ცე­სებ­ შ­ ი ტექ­ ნ­ ოლ­ ოგ­ ი­ე­ბის დან­ ერ­ გ­ ­ვა­მ­      ress of other processes
        დე აუც­ ი­ლებ­ ­ლად უნდ­ ა გა­ვით­ ­ვალ­ ი­სწ­ ინ­ ოთ,        •	 The frequency of errors throughout the given pro­
        თუ რა სი­რ­თუ­ლის სამ­ უშ­ აო გველ­ ოდ­ ებ­ ა წინ.
        ამი­სთ­ ­ვის უნდ­ ა შევ­ ა­ფა­სოთ შემ­ დ­ ე­გი სა­კი­თ­           cess and their impact on the welfare of users.
        ხე­ბი:
                                                                      Complexity of process automation
        •	 რამ­ დ­ ენ­ ად შრომ­ ატ­ ე­ვად­ ია პროც­ ეს­ ის ავ­
            ტომ­ ა­ტი­ზა­ცია;                                         Before adopting technologies for relevant processes,
                                                                      we must consider the complexity of the workload
        •	 რა­მ­დენ­ ად სტა­ბი­ლურ­ ია პროც­ ე­სი;

20 magticom.ge
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27