Page 60 - 104-4-2024
P. 60
რომ ქვეყ ნის გაძლ იე რებ ის ათვ ის აუცი of traveling in first-class cars on any route throughout
ლებელია ბაქ ო-ბათუმ ის ა და გროზნ ო- Russia. The transformation of Samtredia into a city and a
ფოთ ის ნავთ ობსადენ ის მშენებლობა ისე, railroad node is also linked to the name of Niko Nikoladze.
რომ ორივ ე ნავთ ობ სადენს საქ არ თ ვ ელოს He also coined and ushered into the Georgian language the
ტერიტ ორიაზ ე გაე ვ ლო: „ჩვენ უნდ ა გავაკე terms liandagi (railroad line) and ortkmavali (steam-engine
თოთ მილი გროზ ნომდ ის იმის თვის, რომ ბა locomotive). Nikoladze saw railroad not only as a means
ქოს სათ ამაშ ონი არ გავ ხ დ ეთ, როგორც დღე for moving passengers around, but also as a way to bolster
სა ვართ.“ ის არა მხოლ ოდ ამგ ვარ ად ფიქ რ ო trade relations. He was the one who came up with the idea
ბდ ა, არამ ედ დაუ ღ ალ ავ ად ეძებდ ა უცხ ოე ლ of turning Georgia into an oil transport corridor, alongside
ინვ ეს ტ ორებს დასახულ ი მიზ ნის მისაღ წ ევ ად. bringing the first oil transport route to fruition – naturally,
via railroad.
ნიკო ნიკოლ აძის თაო სნ ობით ფოთში ამო
აშ რეს ჭაო ბებ ი, ააშ ენ ეს ბიბ ლ იო თეკ ა, მუ POTI MAYOR
ზეუმ ი, საკათედ რო ტაძარი, გიმ ნ აზიე ბი,
500-ადგილიან ი კინ ოთ ეატ რი, ხიდ ები, ელე There can be no history of Poti without Niko Nikoladze,
ქტ როსადგ ური, მოა წყ ვეს ცენტრალურ ი პარ and there can be no biography of Niko Nikoladze without
კი, გაი ყვან ეს სატ ელეფ ონო და წყალს ადენი Poti – the idea defining what kind of port city Poti was
ქსელ ი, გამარ თეს საქ ალ აქო ტრანს პ ორტ ი. supposed to be, and the name of the man who governed
გან ათდა ნავსადგ ური და რკინიგზა. მხოლ ოდ Poti for 20 years, remain inseparable. From 1894 to 1914, the
ფოთის პორ ტის მშენებლობის ას ნიკო ნიკო repeatedly elected mayor carried out crucially important
ლაძ ემ რვაჯერ იმოგზ აუ რ ა ევროპ აშ ი, ასევ ე, projects, ultimately to reshape Poti into a renewed, strong,
პროე ქტ ის სრულ ყოფის თვის ჩრდ ილოეთ აფ and up-to-date city.
რიკის 12 საპ ორტო ქალ აქს ეწვ ია. 1905 წლის
დასაწყისშ ი ნავ სად გ ურის რეკ ონ ს ტრუქ ცია The town chief’s main goal was to modernize the
დასრულდა და ამავე წელს ჩრდილ ოეთის seaport and put into action a new plan for Poti’s urban
მხრიდან ახალი შეს ას ვ ლელ ი გაი ხ ს ნ ა. development. He believed that the country’s empowerment
called for the construction of Baku-Batumi and Grozny-Poti
რუს ეთ ის პირველი რევოლუც იი ს დამ არც ხ ე oil pipelines in a way to enable both routes to pass through
ბის შემ დ ეგ ნიკოლ აძ ემ მოა ხ ერხ ა ქალაქ ის the territory of Georgia: “We must put in place a pipeline
დაც ვაალიხანოვ-ავარ სკის სად ამს ჯ ელ ო რაზ to Grozny, in this way delivering ourselves from our current
მის გ ან – გენერალს ქალ აქ ის შესასვლელშ ი condition of being Baku’s plaything.” He not only thought
შეგ ებ ებ ია და გაუ ფრ თხ ილებ ია, რომ ფოთში about these things, but also looked tirelessly for foreign
უცხოუ რი კომ პ ან იე ბ ი დიდ ძ ალ დაზღ ვეუ ლ investors, in order to achieve his goal.
ქონ ებ ას ფლობ დნ ენ და ზარ ალის ანაზღ აუ რე
ბა რუს ეთ ის იმპერ იის ხაზ ინას მოუწ ევ და. შე Under Niko Nikoladze’s leadership, the swamp in Poti’s
დეგ ად, ქალაქ ი დარ ბევ ას გად აუ რჩა. wetlands was dewatered, also a library, a museum, a
cathedral, gymnasiums, a 500-seat movie theater, bridges,
1914 წელს ნიკ ოლაძ ე სამ ს ახ ურ ებრივი მდგო and a power station were built, alongside designing the
მარ ეო ბ ის ბოროტად გამ ოყ ენების და ქრთა city’s central park, installing telephone and water supply
მის აღებ ის ბრალდებით გადააყენეს. სას ა networks, and streamlining the urban transport system.
მარ თლ ომ მთავარ ბრალდ ებაში ნიკოლაძე The seaport and railroad were equipped with lighting.
გაა მ ართ ლა, თუმ ცა მას 4000 მანეთის საჩ უქ During the construction of Poti’s port alone, Niko Nikoladze
რად მიღებ ა დაუდ ას ტურდ ა, რის გამოც 8000 undertook eight trips to Europe, also visiting 12 port
მან ეთ ის გადახდა დაა კის რეს და ერთწლ ია ნ ი cities in Africa in order to ensure the project’s flawless
პატიმრობა შეუფარდ ეს. პროცეს ის დას რ უ implementation. In early 1905, the reconstruction of the
ლებ ის შემდ ეგ ნიკო პეტ ერბ ურ გში გადას ახ seaport was completed, and a new entrance from the north
ლდ ა. side was inaugurated.
58 magticom.ge