Page 11 - 101-1-2024
P. 11

გრაფიკი 4. ქვეყნების რეიტინგი სამომხმარებლო გაყიდვებში ელექტრონული კომერციის
მიერ დაკავებული წილის მიხედვით
CHART 4. COUNTRY RATES BY E-COMMERCE SHARES IN RETAIL SALES

45.3%  35.9%

                           30.1%  28.1%

                                         17.2%                    15.0%  14.6%  13.6%  12.9%  12.4%

ჩინეთი
   China
                დიდი

                    ბრიტანეთი
                        Great Britain

                                   სამხრეთ
                                      კორეა

                                          South Korea
                                                       ინდონეზია

                                                          Indonesia
                                                                         სინგაპური

                                                                             Singapore
                                                                                           აშშ
                                                                                               USA

                                                                                                              რუსეთი
                                                                                                                  Russia

                                                                                                                               კანადა
                                                                                                                                   Canada
                                                                                                                                                  იაპონია

                                                                                                                                                     Japan
                                                                                                                                                                    მექსიკა

                                                                                                                                                                        Mexico

წყარო / Source: eMarketer

სა­ქა­რთ­ ვ­ ელ­ ო                                                Georgia

ამ მხ­რივ, საქ­ ა­რთ­ ­ველ­ ოს მაჩ­ ვ­ ენ­ ებ­ ელ­ ი ჯერ სა­      Georgia’s ratings in this regard remain quite
კმ­ ა­ოდ და­ბალ­ ია და მნიშ­ ვ­ ნ­ ე­ლოვ­ ­ნად ჩა­მორ­ ­          low, lagging far behind the statistics of the
ჩე­ბა გან­ ვ­ ით­ არ­ ებ­ ულ­ ი ბაზ­ რ­ ის მონ­ აც­ ემს: Galt &   developed market. A survey conducted by Galt
Taggart-ის მიე­ რ ჩატ­ არ­ ე­ბულ­ ი კვლ­ ე­ვის მიხ­ ედ­ ­         & Taggart shows that it was 1.1% at the end of
ვით, 2020 წლის ბოლ­ ო­ს­თ­ვის ის 1.1%-ია და, მზა­                 2020, promising to rise to 4.7% in 2021-2025,
რდ­ ი დინ­ ა­მიკ­ ის გათ­ ­ვალ­ ი­სწ­ ი­ნებ­ ით, 2021-2025        given the current growth trend. Once again, the
წლებ­ შ­ ი 4.7%-მდ­ ე გა­ი­ზრ­ დ­ ე­ბა. ზრ­დის ერთ­ გ­ ­ვარ­ ი    pandemic has been the catalyst for growth, with
კატ­ ა­ლი­ზა­ტორ­ ი ამ შემ­ თ­ ხ­ ვ­ ე­ვაშ­ იც პან­ ­დე­მია იყო,  limited mobility motivating local businesses to
რო­დეს­ აც მო­ბილ­ ო­ბის შეზ­ ­ღუდ­ ­ვამ ად­გილ­ ობ­ ­            rapidly develop digital platforms. Consequently,
რივ ბი­ზნ­ ეს­ ს ციფ­ ­რულ­ ი პლატ­ ფ­ ო­რ­მე­ბის სწრ­ აფ­ ი      the average annual e-commerce expenditure per
გან­ ვ­ ით­ ა­რე­ბის­ კ­ ენ უბიძ­ გ­ ა. შედ­ ე­გად, ერ­თი მო­     capita has doubled to grow from 425 GEL to 950
სახ­ ­ლის საშ­ უ­ალ­ ო წლიუ­ ­რი დან­ ახ­ ა­რ­ჯი ელექ­ ­ტ­        GEL. Reducing the share of foreign e-commerce
რონ­ ულ კო­მე­რც­ ია­ ­ზე გა­ო­რმ­ აგ­ ­და და 425-დან 950         and diverting the population from international
ლარ­ ა­მდ­ ე გა­იზ­ არ­ ­და. კვლ­ ავ გა­მო­წვ­ ევ­ ად რჩებ­ ა     online shops to local sites remains a challenge.
უცხ­ ო­ურ­ ი ელე­ქტ­ რ­ ო­ნულ­ ი კომ­ ე­რ­ცი­ის წილ­ ის შე­       According to the same survey, most of Georgia’s
მ­ცი­რე­ბა და საე­ ­რ­თაშ­ ო­რის­ ო ონლ­ ა­ინ მაღ­ აზ­ ი­         population prefer international online shops.
ე­ბიდ­ ან მო­სახ­ ­ლე­ობ­ ის ადგ­ ილ­ ო­ბრ­ ივ სა­იტ­ ებ­ ზ­ ე    Foreign e-commerce holds 77% of online
მი­ზიდ­ ­ვა. კვლ­ ე­ვის თან­ ა­ხმ­ ად, საქ­ არ­ ­თ­ველ­ ოს მო­    expenses, while the average global indicator is
სახ­ ლ­ ე­ობ­ ა საე­ ­რ­თა­შო­რის­ ო ონლ­ ა­ინ მაღ­ აზ­ იე­ ბს    just 57%.
ანი­ჭებს უპირ­ ა­ტე­სო­ბას. ონლ­ ა­ინ და­ნახ­ არ­ ჯ­ ებ­ ის
77% უცხ­ ო­ურ ელექ­ ტ­ ­რონ­ ულ კომ­ ერ­ ­ცი­ა­ზე მოდ­ ის         Available statistics show that e-commerce in
მა­შინ, რო­დე­საც მსოფ­ ­ლი­ოს საშ­ უ­ალ­ ო მაჩ­ ­ვე­ნე­          Georgia is only just starting to emerge, though it
ბელ­ ი 57%-ია.                                                    does have considerable potential for growth. The
                                                                  relevant favorable circumstances include:
არ­ ს­ ებ­ უ­ლი მაჩ­ ­ვე­ნებ­ ­ლე­ბის მიხ­ ედ­ ­ვით, ელექ­ ­
ტ­რო­ნუ­ლი კომ­ ერ­ ­ციი­ ს ბა­ზა­რი სა­ქარ­ თ­ ­ვე­ლოშ­ ი        •	 Low penetration rates: according to Statista,
გა­ნვ­ ით­ არ­ ე­ბის მხოლ­ ოდ სა­წყ­ ის ეტა­პზ­ ეა, თუ­მ­ცა          Georgia’s e-commerce penetration is as low as
ზრდ­ ის სა­კმ­ ა­ოდ დიდ­ ი პო­ტენ­ ­ცია­ ლ­ ი აქვს. ხე­ლ­            23% of the population, while projected to reach
შე­მ­წ­ყობ გა­რე­მოე­ ­ბებს შორ­ ი­საა:                              53.9% in the world, respectively, by the end of

                                                                                              MyMagti                                                                           9
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16