Page 11 - 101-1-2024
P. 11
გრაფიკი 4. ქვეყნების რეიტინგი სამომხმარებლო გაყიდვებში ელექტრონული კომერციის
მიერ დაკავებული წილის მიხედვით
CHART 4. COUNTRY RATES BY E-COMMERCE SHARES IN RETAIL SALES
45.3% 35.9%
30.1% 28.1%
17.2% 15.0% 14.6% 13.6% 12.9% 12.4%
ჩინეთი
China
დიდი
ბრიტანეთი
Great Britain
სამხრეთ
კორეა
South Korea
ინდონეზია
Indonesia
სინგაპური
Singapore
აშშ
USA
რუსეთი
Russia
კანადა
Canada
იაპონია
Japan
მექსიკა
Mexico
წყარო / Source: eMarketer
საქართ ვ ელ ო Georgia
ამ მხრივ, საქ ართ ველ ოს მაჩ ვ ენ ებ ელ ი ჯერ სა Georgia’s ratings in this regard remain quite
კმ აოდ დაბალ ია და მნიშ ვ ნ ელოვ ნად ჩამორ low, lagging far behind the statistics of the
ჩება გან ვ ით არ ებ ულ ი ბაზ რ ის მონ აც ემს: Galt & developed market. A survey conducted by Galt
Taggart-ის მიე რ ჩატ არ ებულ ი კვლ ევის მიხ ედ & Taggart shows that it was 1.1% at the end of
ვით, 2020 წლის ბოლ ოსთვის ის 1.1%-ია და, მზა 2020, promising to rise to 4.7% in 2021-2025,
რდ ი დინ ამიკ ის გათ ვალ ისწ ინებ ით, 2021-2025 given the current growth trend. Once again, the
წლებ შ ი 4.7%-მდ ე გაიზრ დ ება. ზრდის ერთ გ ვარ ი pandemic has been the catalyst for growth, with
კატ ალიზატორ ი ამ შემ თ ხ ვ ევაშ იც პან დემია იყო, limited mobility motivating local businesses to
როდეს აც მობილ ობის შეზ ღუდ ვამ ადგილ ობ rapidly develop digital platforms. Consequently,
რივ ბიზნ ეს ს ციფ რულ ი პლატ ფ ორმების სწრ აფ ი the average annual e-commerce expenditure per
გან ვ ით არების კ ენ უბიძ გ ა. შედ ეგად, ერთი მო capita has doubled to grow from 425 GEL to 950
სახ ლის საშ უალ ო წლიუ რი დან ახ არჯი ელექ ტ GEL. Reducing the share of foreign e-commerce
რონ ულ კომერც ია ზე გაორმ აგ და და 425-დან 950 and diverting the population from international
ლარ ამდ ე გაიზ არ და. კვლ ავ გამოწვ ევ ად რჩებ ა online shops to local sites remains a challenge.
უცხ ოურ ი ელექტ რ ონულ ი კომ ერციის წილ ის შე According to the same survey, most of Georgia’s
მცირება და საე რთაშ ორის ო ონლ აინ მაღ აზ ი population prefer international online shops.
ებიდ ან მოსახ ლეობ ის ადგ ილ ობრ ივ საიტ ებ ზ ე Foreign e-commerce holds 77% of online
მიზიდ ვა. კვლ ევის თან ახმ ად, საქ არ თველ ოს მო expenses, while the average global indicator is
სახ ლ ეობ ა საე რთაშორის ო ონლ აინ მაღ აზ იე ბს just 57%.
ანიჭებს უპირ ატესობას. ონლ აინ დანახ არ ჯ ებ ის
77% უცხ ოურ ელექ ტ რონ ულ კომ ერ ციაზე მოდ ის Available statistics show that e-commerce in
მაშინ, როდესაც მსოფ ლიოს საშ უალ ო მაჩ ვენე Georgia is only just starting to emerge, though it
ბელ ი 57%-ია. does have considerable potential for growth. The
relevant favorable circumstances include:
არ ს ებ ული მაჩ ვენებ ლების მიხ ედ ვით, ელექ
ტრონული კომ ერ ციი ს ბაზარი საქარ თ ველოშ ი • Low penetration rates: according to Statista,
განვ ით არ ების მხოლ ოდ საწყ ის ეტაპზ ეა, თუმცა Georgia’s e-commerce penetration is as low as
ზრდ ის საკმ აოდ დიდ ი პოტენ ცია ლ ი აქვს. ხელ 23% of the population, while projected to reach
შემწყობ გარემოე ბებს შორ ისაა: 53.9% in the world, respectively, by the end of
MyMagti 9