Page 15 - 93-1-22
P. 15

თ­ქ­ვენს მთა­ვარ მიღ­ წ­ ევ­ ად რა მი­გაჩ­ ­ნი­ათ?

პირ­ ა­დ­ზე არ ვის­ ა­უბ­ რ­ ებ. მა­გ­თიკ­ ომ­ ი და სა­ხ­ვი­თი ხე­
ლოვ­ ­ნებ­ ის კოლ­ ექ­ ­ცია ქა­რ­თუ­ლი სა­ხ­ვი­თი ხე­ლოვ­ ნ­ ე­
ბის მუზ­ ე­უმ­ ­ში ჩემ­ ი ცხო­ვრ­ ე­ბის მთა­ვარი მი­ღწ­ ე­ვებ­ ია.

სა­იდ­ ან გა­ჩ­ნ­და მუზ­ ეუ­ მ­ ის და­არ­ ­სე­ბის იდეა, კა­ვშ­ ირ­
გა­ბ­მუ­ლობ­ ა და სა­ხვ­ ი­თი ხელ­ ოვ­ ­ნებ­ ა მაი­ ­ნც­ დ­ ა­მაი­ ნც
ახლ­ ოს არ არის ერთ­ მ­ ან­ ეთ­თან?

რო­დე­საც საქ­ არ­ ­თვ­ ელ­ ო და­მოუ­ კ­ იდ­ ე­ბელ­ ი ქვე­ყან­ ა გა­
ხ­და, ყველ­ ა­ფერს საზ­ ­ღვ­ ა­რგ­ ა­რეთ ეზიდ­ ებ­ ოდ­ ნ­ ენ, მათ
შო­რის ფერ­ ­წერ­ ულ ნა­მუ­შევ­ ­რებს. შეი­ ­ძ­ლებ­ ოდ­ ა ისე
მო­მხ­ დ­ არ­ ი­ყო, რომ გა­რ­კვ­ ეუ­ ლ­ ი პე­რიო­ დ­ ის სურ­ ა­თე­ბი
საქ­ ა­რთ­ ­ველ­ ო­ში აღარ გვ­ქონ­ ო­და და ქა­რთ­ ულ­ ი სახ­ ­ვი­
თი ხელ­ ო­ვნ­ ებ­ ის გან­ ­ვით­ არ­ ე­ბის ისტ­ ორ­ ი­აც გა­მ­წ­ყდ­ ა­
რიყ­ ო. ამას­ თ­ ან შებ­ ­რ­ძოლ­ ებ­ ამ მა­ნა­ნას და მე კო­ლე­ქ­
ციი­ ს შექ­ ­მ­ნის­ ­კენ გვიბ­ იძ­ გ­ ა, რაც სა­ბო­ლოო­ დ ქარ­ ­თულ­ ი
სა­ხ­ვით­ ი ხელ­ ო­ვნ­ ე­ბის მუ­ზეუ­ ­მის აშენ­ ე­ბით და მა­სშ­ ი
ჩვენ­ ი კოლ­ ექ­ ც­ ი­ის წა­რდ­ ­გენ­ ით და­გვ­ ი­რ­გ­ვი­ნ­და.

რა როლ­ ი აქვს ტელ­ ეკ­ ო­მუნ­ იკ­ ა­ცია­ ს თან­ ამ­ ე­დ­როვ­ ე         მანანა შევარდნაძე, გია ჯოხთაბერიძე
მსო­ფლ­ იო­ ­სა და სა­ქა­რთ­ ვ­ ელ­ ო­ში?                               Manana Shevardnadze, Gia Jokhtaberidze

მთ­ ელ­ ი მსოფ­ ­ლიო­ ­სთ­ ­ვის თუ ცალ­ კ­ ე­ულ­ ი ქვე­ყ­ნის­ თ­ ვ­ ის ტე­ლეკ­ ო­         development, naturally brings to
მუ­ნიკ­ აც­ იი­ ს როლ­ ი ერთ­ ი და იგი­ვეა. პან­ დ­ ემ­ ი­ამ თი­თ­ქმ­ ის მთე­ლი           the fore the telecommunications
დედ­ ამ­ იწ­ ის მოს­ ა­ხლ­ ეო­ ­ბის ცხოვ­ ­რებ­ ის წე­სი შეც­ ­ვალ­ ა, ძი­რი­თად­ ად      industry. What happens next, that is
დის­ ტ­ ა­ნ­ციუ­ რ­ ად ვსა­ქ­მია­ ნ­ ობთ. ეს ფაქ­ ტ­ ი თა­ვი­სთ­ ა­ვად ტე­ლე­კომ­ უ­      a mystery to me. Maybe a humanoid,
ნიკ­ აც­ იი­ ს უმნ­ იშ­ ვ­ ­ნე­ლოვ­ ა­ნეს როლ­ ზ­ ე მიუ­ თ­ ი­თებს. ამ დარგს ერ­თი        or whatever that highly developed
თა­ვი­სებ­ ურ­ ებ­ ა აქვს: როდ­ ეს­ აც ყველ­ აფ­ ერ­ ი გა­მა­რ­თულ­ ად მუშ­ ა­ობს,        entity will be called in the future,
არა­ვის ახს­ ოვს და მა­დლ­ ი­ერ­ ებ­ ა – ნაკ­ ­ლებ­ ად, მაგ­ რ­ ამ უკ­მაყ­ ო­ფილ­ ე­      will process data fast and turn into a
ბის­ თ­ ­ვის უმნ­ იშ­ ვ­ ნ­ ე­ლო ხარ­ ვ­ ე­ზიც კი საკ­ ­მარ­ ი­სია.                       tele-receiver and transmitter in one,
                                                                                          bypassing all devices.
რა­მ­დენ­ ად მნი­შ­ვნ­ ელ­ ოვ­ ა­ნია ტე­ლეკ­ ომ­ უნ­ იკ­ ა­ცია ქვეყ­ ნ­ ის
მდგ­ ­რა­დობ­ ის­ ა და უსა­ფრ­ ­თხ­ ოე­ ბ­ ი­სთ­ ­ვის?                                    Q: What is the role of a
                                                                                          businessperson in the country’s
პა­სუ­ხი მოკ­ ­ლეა: ჯარ­ ის წინ კო­მუ­ნიკ­ ა­ცია­ ა! გან­ ათ­ ­ლებ­ ა იქ­ნე­ბა ეს,        development?
ჯა­ნდ­ აც­ ვ­ ა, ფინ­ ან­ ­სურ­ ი ტრან­ ­ზა­ქც­ ია თუ ტელ­ ევ­ იზ­ ია, ყვე­ლა დარ­ გ­ ის
და მიმ­ არ­ ­თულ­ ებ­ ის ფუ­ნ­ქ­ცი­ო­ნირ­ ე­ბა ტელ­ ეკ­ ომ­ უნ­ ი­კა­ციი­ ს გა­მა­რ­      A: Generally, businesspersons have
თულ მუშ­ ა­ო­ბაზ­ ეა და­მოკ­ ი­დებ­ უ­ლი. ყვე­ლაფ­ ერ­ ი ტე­ლე­კომ­ უნ­ იკ­ აც­ ი­ას      their own functions owed to the
ეფუძ­ ნ­ ებ­ ა და მი­სი მეშ­ ვ­ ე­ობ­ ით იმა­რთ­ ებ­ ა. ალბ­ ათ გახ­ ­სოვთ, ფე­ლი­        state in that they honestly replenish
ნის ცნობ­ ილ ფილ­ მ­ ­ში „ო­რკ­ ე­სტ­ ­რის რეპ­ ეტ­ იც­ ია”, თი­თოე­ ­ულ­ ი ორკ­ ე­       the budget. At first glance, it seems
სტ­ რ­ ა­ნტ­ ი თავ­ ის მუს­ ი­კალ­ ურ ინ­სტ­ რ­ უ­მენ­ ტს რომ მი­იჩ­ ნ­ ევს უმ­ნი­შ­ვ­    to end right there, but there is also
ნე­ლოვ­ ან­ ე­სად ორ­კე­სტ­ ­რშ­ ი. მეც ასე გა­მო­მ­დის... თუმ­ ­ცა ამ შე­მთ­ ­ხვ­ ე­     social responsibility. Look around,
ვა­ში დირ­ იჟ­ ო­რად არავ­ ის მი­ვიჩ­ ნ­ ევ. თვით სამ­ ­ყა­როს ამჟ­ ამ­ ი­ნდ­ ელ­ ი       there are so many successful
მდგ­ ო­მარ­ ეო­ ბ­ ა, ანუ გა­ნვ­ ით­ არ­ ებ­ ის ეს ეტაპ­ ია ტე­ლე­კო­მუ­ნიკ­ აც­ იი­ ს    business groups working toward a
და­რ­გის წი­ნა პლა­ნ­ზე წამ­ ო­მ­წევ­ ი. მომ­ ავ­ ა­ლ­ში კი სად ვიქ­ ­ნე­ბით, არ

                                                                                                                magticom.ge 13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20