Page 17 - 94-2-22
P. 17

Gogi Aleksidze cherished his daughter as “a lucky
                                                              charm,” giving her small roles in almost every
                                                              performance he staged. For the most part, these
                                                              were fairytale, mythological characters. Father had a
                                                              habit of endearingly calling her by the name of the
                                                              personage she was playing at the moment. Thus, it
                                                              was Angel at first, then Angel – Clown, then Angel –
                                                              Clown – Bird, and so on. In a way, she grew up getting
                                                              into character.

                                                              ABOUT MARIJAN – BRIEFLY AND FULLY

                                                              Ballet, and later choreography, entered her life as
                                                              something natural. She never even considered other
                                                              professions, though she took an equal amount of
                                                              pleasure in literature – she was an avid reader. She
                                                              even tried to write in her free time, a pastime she
                                                              still returns to once in a while. This must be the

მარიჯანი – მა­რია­ მ ტყემ­ ალ­ ა­ძე
Marijan – Mariam Tkemaladze

იყო, მე­რე „ა­ნ­გელ­ ოზ­ ი – ჯამ­ ­ბა­ზი,“ „ა­ნ­გელ­ ოზ­ ი
– ჯა­მბ­ ა­ზი – ჩიტ­ ი“ და ა.შ. ამ რო­ლე­ბ­თან ერ­თად
იზრ­ ­დე­ბოდ­ ა.

მა­რიჯ­ ან­ ­ზე – მო­კ­ლედ და ვრ­ცლ­ ად

ბა­ლე­ტი მის ცხოვ­ რ­ ებ­ აშ­ ი ბუნ­ ე­ბრ­ ი­ვად შე­მო­ვი­    დიმიტრი (დოდო) ალექსიძე
და. მო­გვ­ ი­ან­ ებ­ ით – ქო­რე­ოგ­ ­რა­ფი­აც. სხვ­ ა პრო­    Dimitri (Dodo) Aleksidze
ფეს­ ია­ ზ­ ე არ უფიქ­ ­რია. ერ­თად­ ე­რ­თი, რაც ასე­თი­
ვე სია­ ­მოვ­ ნ­ ებ­ ას ანი­ჭებ­ დ­ ა, ლი­ტე­რა­ტურ­ ა იყო
– კით­ ხ­ ­ვა უყვ­ არ­ დ­ ა ძა­ლია­ ნ. რო­ცა დრო ჰქონ­ დ­ ა,
წერ­ ­და კიდ­ ეც. თა­ვის­ ­თვ­ ის დღე­საც წერს ხან­ დ­ ა­
ხან. ასე ახ­სენ­ ებს თავს დიდ­ ი ბე­ბი­ის, მარ­ ი­ჯა­
ნის (მა­რია­ მ ტყემ­ ალ­ აძ­ ე – მწე­რა­ლი, მთა­რ­გმ­ ­ნე­
ლი) პოე­ ­ტურ­ ი გენ­ ი, რო­მელ­ თ­ ან­ აც მძა­ფრ­ ი ემო­
ციუ­ რ­ ი კავ­ ­შირ­ ი აქვს. მი­უხ­ ედ­ ა­ვად იმი­სა, რომ არ
იცნ­ ობ­ დ­ ა, სულ თან სდევს მა­რი­ჯა­ნის აუ­რა: მი­სი
და­კრ­ ­ძალ­ ­ვის დღეს დაი­ ­ბა­და, მი­სი სახ­ ელ­ ი დაა­ ­
რქ­ ვ­ ეს და მის ამბ­ ებს ისმ­ ენ­ ­და მთელ­ ი ბა­ვ­შ­ვო­ბა.
მოგ­ ­ვია­ ნ­ ებ­ ით თავ­ ად მივ­ ი­და დიდ წი­ნა­პარ­ ­თან:
პან­ ­დემ­ იი­ ­სას მის­ ი ტექ­ ს­ ­ტებ­ ი გაა­ ­ცო­ც­ხლ­ ა.

                                                                                        magticom.ge 15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22