Page 20 - 94-2-22
P. 20

მარიამ ალექსიძე, დარიო მარიანელი, დავით მაზიაშვილი               She had quit dancing by that time, but she
                    Mariam Aleksidze, Dario Marianelli, David Maziashvili      pulled herself together and returned to
                                                                               the stage. She filmed Marijan’s Room, a
წა­ღვ­ ერში, მა­რიჯ­ ან­ ის აგარ­ აკ­ ­ზე გად­ აი­ ტ­ ან­ ა. ტყე­ში ჩაფ­ ­     video performance where choreography,
ლულ­ ი „მზ­ ია­ ­ნას“ გარ­ ემ­ ომ, გან­ ­სხ­ ­ვა­ვებ­ უ­ლმ­ ა ინ­ტე­რიე­ რ­ ­  text, and interior are equally important. It
მა სპექ­ ტ­ აკ­ ლს სულ სხვ­ ა ხიბ­ ­ლი შეს­ ძ­ ი­ნა.                           was an experiment in a way, an endeavor
                                                                               she found very exciting. A little later,
ქაო­ ­სიდ­ ან კოს­ მ­ ო­სამ­ ­დე­                                              she staged a slightly modified version
                                                                               at Mziana, Marijan’s villa in Tsaghveri.
8-9 წლის­ ამ გაა­ ­ც­ნო­ბი­ერ­ ა, რომ მა­მა, როგ­ ორც მშო­ბე­                  Nestled in the middle of a forest, Mziana’s
ლი, მის­ თ­ ვ­ ის მხოლ­ ოდ სახ­ ლ­ ­ში არ­სებ­ ო­ბ­და. სცე­ნაზ­ ე              extraordinary interior lent a special charm
ჩვეუ­ ლ­ ებ­ რ­ ივ­ ი პროფ­ ეს­ ი­უ­ლი ურთ­ ი­ერ­ ­თო­ბა ჰქონ­ დ­ ათ,          to the play.
თუ შეი­ ­ძლ­ ებ­ ა, რომ გო­გი ალექ­ ­სიძ­ ეს­ ­თან მუ­შა­ობ­ ის პრო­
ცე­სს „ჩვ­ ეუ­ ლ­ ებ­ რ­ ი­ვი“ და­ერ­ ქ­ ­ვას.                                 FROM CHAOS TO THE COSMOS

„სა­ოც­ არ შემ­ ო­ქმ­ ედ­ ე­ბით მუ­ხტს ატარ­ ებ­ ­და. ყო­ველ­ დ­ ღ­ ი­ურ       At the of 8-9, she realized that her father,
რე­პეტ­ ი­ციე­ ­ბზ­ ეც კი ზე­იმს აწ­ყობ­ დ­ ა. და­რ­ბა­ზ­ში შე­მოვ­ ი­დო­      as a parent, existed only at home. Onstage,
და და მუ­სიკ­ ას­ ­თან ერთ­ ად სტი­ქიუ­ რ­ ად იწ­ყებ­ დ­ ა მოძ­ რ­ აო­ ­ბას.   they maintained usual professional
მყის­ ი­ე­რად უნდ­ ა აჰყ­ ოლ­ ოდ­ ი, რად­ გ­ ან მეო­ რ­ ედ იმა­ვეს ვე­ღარ      relations, if working with Gogi Aleksidze
გაი­ ­მეო­ რ­ ე­ბ­და. ჩვენ­ ­თვ­ ის, ვინც მი­სი ჩა­ნა­ფიქ­ რ­ ი არ ვი­ცო­      can be called “usual” to begin with.
დით, იმ მო­მე­ნ­ტშ­ ი სა­რეპ­ ე­ტი­ციო და­რ­ბა­ზ­ში დი­დი ქაო­ ­სი
სუ­ფევ­ ­და, ენე­რ­გი­ის უჩვ­ ეუ­ ლ­ ო ველ­ ი, რომ­ ე­ლიც მო­ცეკ­ ­ვა­ვეთ­ ა   “He had this amazing creative drive. Even
სრულ ჩა­რ­თუ­ლობ­ ას მო­ით­ ­ხო­ვდ­ ა. მოგ­ ვ­ ი­ან­ ე­ბით სა­ო­ცა­რი          regular rehearsals he could turn into
გარ­ ­დას­ ა­ხვ­ ის მო­წ­მენ­ ი ვხდ­ ებ­ ოდ­ ით – ვხე­დავ­ დ­ ით, ქაო­ ­სი­    special celebrations. He would enter the
დან კოს­ მ­ ო­სი რო­გორ იბად­ ებ­ ოდ­ ა.                                       rehearsal studio, making up improvised
                                                                               moves in sync with the music. And you
                                                                               had to follow suit immediately, because
                                                                               there was no way you could repeat them
                                                                               later. Those of us unable to catch his drift
                                                                               took it all as major chaos taking over the
                                                                               rehearsal space with an unusual field of
                                                                               energy compelling the dancers to join in.
                                                                               In due course, however, we would witness
                                                                               the cosmos born from chaos. In conclusion,
                                                                               he would put the finishing magic touches
                                                                               to the technically polished moves, affixing
                                                                               his signature, so to speak, and eventually
                                                                               producing amazing results.”

                                                                               Needless to say, all this stuck in her mind.

                                                                               LIKE A BUTTERFLY FROM A COCOON

                                                                               She never considered staging ballets. Even
                                                                               though she assisted her father a lot, she
                                                                               saw herself performing onstage. Strangely
                                                                               enough, she remembers the exact moment

18 magticom.ge
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25