Page 16 - 94-2-22
P. 16

იმ ბა­ვშ­ ვ­ ე­ბის მს­გა­ვ­სად, რო­მე­ლთ­ ა მშო­ბლ­ ე­ბის        მარიამ ალექსიძე
სა­ქმ­ ი­ა­ნობ­ ა სცენ­ ას უკა­ვშ­ ი­რდ­ ებ­ ა, ისიც ოპე­რის­ ა  Mariam Aleksidze
და ბა­ლეტ­ ის თეა­ ­ტრ­ ის კუ­ლი­სებ­ შ­ ი იზრ­ დ­ ებ­ ო­და.
ზე­პირ­ ად იცოდ­ ა რეპ­ ერ­ ­ტუა­ ­რშ­ ი არს­ ებ­ ულ­ ი ყვე­ლა
სპე­ქტ­ ა­კ­ლი, რით­ აც მოგ­ ­ვია­ ნ­ ებ­ ით, ციუ­ ­რი­ხის სა­
ბალ­ ეტ­ ო სკოლ­ ა­ში სწავ­ ­ლი­სას იქა­უ­რე­ბი გაა­ ­ო­ცა
– 15 წლის გოგ­ ო­ნას მრავ­ ალ­ ­მხ­ ­რი­ვი გა­ნა­თ­ლე­ბა
მათ­ თვ­ ის მოუ­ ლ­ ოდ­ ­ნელ­ ი და უჩ­ვეუ­ ლ­ ო აღმ­ ო­ჩ­ნდ­ ა.

როდ­ ის დაი­ წ­ ­ყო ცეკ­ ვ­ ა, ვერ იხ­სე­ნებს, თუმ­ ­ცა ზუ­ს­
ტად ახს­ ოვს პირ­ ­ვე­ლი პროფ­ ე­სი­ულ­ ი ნა­ბი­ჯე­ბი: 8
წლის იქნ­ ე­ბო­და, როდ­ ე­საც სერ­ გ­ ო ფარ­ ა­ჯა­ნოვ­ ის
ფი­ლმ­ ი­სთ­ ვ­ ის – „აშ­ უღ-ქე­რი­ბი“ მამ­ ამ პა­ტა­რა ქო­
რე­ოგ­ ­რა­ფიუ­ ლ­ ი მინ­ ი­ა­ტუ­რა დაუ­ ­დ­გა. ეს იყო მა­თი
შემ­ ოქ­ ­მე­დე­ბი­თი თა­ნა­მშ­ ­რომ­ ლ­ ო­ბის პირ­ ვ­ ე­ლი
ეპი­ზო­დი.

გო­გი ალექ­ ს­ იძ­ ეს შვილ­ ი თა­ვის „თი­ლი­სმ­ ად“ მი­
აჩ­ნდ­ ა და პატ­ არ-პატ­ არ­ ა რო­ლებს თით­ ქ­ მ­ ის
ყველ­ ა დად­ გ­ მ­ ა­ში აძ­ლევ­ დ­ ა. ძი­რი­თად­ ად ზღა­პ­
რულ, მით­ ო­ლოგ­ ი­ურ არს­ ებ­ ებს თამ­ აშ­ ობ­ დ­ ა. მო­
ფერ­ ე­ბი­თაც იმ სახ­ ე­ლებს ეძა­ხდ­ ა, რა­საც კო­ნ­კ­
რე­ტულ მომ­ ენ­ ტ­ ­ში ას­რულ­ ე­ბდ­ ა: ჯერ „ან­ გ­ ე­ლოზ­ ი“

         მარიამ ალექსიძის „მარიჯანის ოთახი“                      performances themed around Georgian folklore
         Marijan’s Room by Mariam Aleksidze                      and mythology. Her mother was also a dancer,
                                                                 principal ballerina Marina Aleksidze.
14 magticom.ge
                                                                 Similar to other children of parents committed
                                                                 to the performing arts, she grew up backstage,
                                                                 in the Opera and Ballet Theater. She knew by
                                                                 heart every ballet in the repertoire, a knowledge
                                                                 that later stunned everyone at the ballet
                                                                 school in Zurich where she had enrolled – the
                                                                 comprehensive education of this 15-year-old
                                                                 student seemed very surprising and unusual.

                                                                 She cannot even remember when she started
                                                                 dancing, though she has vivid memories of her
                                                                 first steps on the professional stage. She must
                                                                 have been eight when her father staged a short
                                                                 dance miniature to feature her as part of Ashik
                                                                 Kerib, Sergei Parajanov’s movie. This was their
                                                                 first creative collaboration.
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21