Page 15 - 94-2-22
P. 15

სულ ფიქ­ ­რობს, რომ რამ­ ­დე­ნიმ­ ე ცხოვ­ ­რებ­ ა                      She has this nagging feeling that she’s
         აქვს გა­მოვ­ ­ლილ­ ი. ერთ ცხოვ­ ­რებ­ ად მა­რტ­ ო                     lived several lives. Her childhood alone is
         მის­ ი ბა­ვ­შ­ვო­ბა კმარ­ ა. მარ­ თ­ ­ლაც გა­მორ­ ­ჩე­უ­              a whole lifetime. Indeed, it was a special
 ლი პე­რიო­ დ­ ი იყო – სა­უ­კეთ­ ეს­ ო გარ­ ემ­ ოც­ ვ­ ა, წინ­ ა­      era, with the finest people around, ancestors
 პრე­ბი, რომ­ ე­ლ­თაც დი­დწ­ ი­ლად გან­ ­საზ­ ღ­ ­ვრ­ ეს მი­სი         who largely defined her development as a
 ადა­მია­ ­ნუ­რი და პროფ­ ე­სი­უ­ლი გა­ნვ­ ი­თარ­ ებ­ ა.               person and a professional.

 ეს ყვე­ლა­ფე­რი მუდ­ მ­ ივ­ ად თან სდევ­ ­და – სა­ბალ­ ე­             All these were her constant companions, at the
 ტო კა­რიე­ რ­ ის და­საწ­ ყ­ ი­სშ­ ი, რო­დე­საც რვა წლის               beginning of her ballet career, when, aged 8,
 ასა­კშ­ ი პირ­ ­ველ­ ად შეა­ ­სრ­ ულ­ ა მამ­ ის მი­ერ დად­ ­გ­მუ­     she first performed a miniature staged by her
 ლი მინ­ ია­ ­ტუ­რა და მოგ­ ვ­ ი­ან­ ებ­ ით, ქო­რეო­ ­გ­რა­ფის         father, and later, as a choreographer, when she
 ამ­პ­ლუ­ა­შიც, როდ­ ე­საც მის­ ი­ვე სახ­ ე­ლობ­ ის „თბ­ ი­            established the Tbilisi Contemporary Ballet
 ლი­სის თა­ნა­მე­დრ­ ო­ვე ბა­ლეტ­ ი“ და­აფ­ უძ­ ნ­ ა.                  named after him.

 ის წლებ­ ი კი მა­რ­თლ­ აც ჯად­ ო­ს­ნუ­რი იყო: დი­მი­ტ­რი              Those were truly magical years. The family of
 (დოდ­ ო) და გიო­ ­რგ­ ი (გო­გი) ალექ­ ­სი­ძეე­ ბ­ ის ოჯახს,           Dimitri (Dodo) and Giorgi (Gogi) Aleksidze –
 რომ­ ე­ლთ­ ა­გან ერ­თი თეა­ ტ­ რ­ ის ცნო­ბილ­ ი რე­ჟის­ ორ­ ი         one a famous theater director, and the other
 გა­ხლ­ ­დათ, მე­ორ­ ე – ქო­რეო­ ­გ­რაფ­ ი, თბი­ლის­ ­ში ჩამ­ ო­       a choreographer – hosted scores of artists
 სუ­ლი უამ­ რ­ ა­ვი ხელ­ ო­ვან­ ი სტუმ­ რ­ ო­ბ­და. ახ­სოვს საო­ ­      visiting Tbilisi. She remembers those amazing
 ცა­რი ურთ­ იე­ ­რ­თო­ბა, შე­ხ­ვე­დ­რებ­ ი, რო­მელ­ თ­ აც ქვე­         interactions, gatherings that subconsciously
 ც­ნობ­ იე­ ­რად გან­ ­საზ­ ­ღვ­ ­რეს მის­ ი ღირ­ ე­ბულ­ ე­ბე­ბი, აზ­  shaped her values and worldviews. At the time,
 როვ­ ნ­ ებ­ ა. მა­შინ ამას ყუ­რა­დ­ღე­ბას არა­ვინ აქც­ ე­ვ­და.        all this was no big deal, though. Unfortunately,
 სამ­ წ­ უხ­ არ­ ოდ, არც ფოტ­ ოე­ ბს იღე­ბდ­ ­ნენ დღე­ვა­ნ­დე­         unlike today, photos were not taken every other
 ლივ­ ით უხვ­ ად. იმ­დრ­ ო­ინ­ ­დელ­ ი კად­ ­რე­ბი მე­ხს­ ი­ე­რე­      second either. Scenes from those times were
 ბის თარ­ ოე­ ბ­ ­ზე ილექ­ ე­ბოდ­ ა და სა­ჭი­რო მომ­ ენ­ ტ­ ე­ბ­       captured and stored on the shelves of memory
 ში დროს­ ა და სივ­ ­რ­ცეშ­ ი მძაფ­ რ­ ად ცო­ც­ხლ­ დ­ ებ­ ო­და.        to resurface at the right moment and spring
 მათ მნიშ­ ვ­ ნ­ ელ­ ო­ბას ახლ­ ა უფრ­ ო აცნ­ ო­ბიე­ ­რებს, რო­        to life in time and space as real as ever. Now
 დეს­ აც თავ­ ის სფერ­ ოშ­ ი შე­მოქ­ ­მედ­ ებ­ ით პრო­ცე­სებს          that she is in charge of creative processes in
 თა­ვად გა­ნს­ აზ­ ღ­ ვ­ ­რავს. მა­შინ კი უბ­რა­ლოდ ლამ­ ა­ზი          her sphere, she understands the importance
 ზღა­პარ­ ი იყო, სად­ აც წა­მ­ყვ­ ან როლს მა­მა ასრ­ უ­ლე­             of these interactions better. Back then, though,
 ბდ­­ ა – მის­ ი ცხოვ­ რ­ ებ­ ის მთა­ვარ­ ი პე­რ­სონ­ ა.               it was just a beautiful little fairytale with her
                                                                       father, the main character in her life, playing the
 ა­ნგ­ ე­ლოზ­ ი – ჯამ­ ბ­ ა­ზი – ჩიტ­ ი­                               lead role.

 გო­გი ალექ­ ­სიძ­ ეს საბ­ ალ­ ეტ­ ო სამ­ ყ­ არ­ ო­ში გა­ბე­დულ        ANGEL – CLOWN – BIRD
 ექს­ პ­ ერ­ ი­მე­ნტ­ ა­ტო­რად იც­ნო­ბ­დ­ნენ. მი­სი გამ­ ო­ჩენ­ ა
 თავ­ ი­და­ნ­ვე შე­მოქ­ ­მედ­ ებ­ ით ძი­ებ­ ებს უკავ­ ­შირ­ დ­ ებ­ ა:  Giorgi Aleksidze was known in the ballet world
 1966-68 წლე­ბ­ში იმდ­ ­რო­ი­ნ­დელ­ ი ლე­ნი­ნგ­ ­რა­დის ფი­            for his fearless experimentations. From the
 ლა­რ­მონ­ იი­ ს „კამ­ ერ­ ულ­ ი ბა­ლეტ­ ი­ს­თვ­ ის“ დად­ ­გმ­ უ­ლი    very outset, his emergence was accompanied
 მინ­ ია­ ტ­ ურ­ ე­ბი ავან­ ­გა­რდ­ ულ მოვ­ ლ­ ენ­ ად აღი­ა­რეს,       by creative search. His miniatures, staged in
 თა­ვად კი – ნოვ­ ა­ტორ ქო­რე­ოგ­ ­რაფ­ ად. მას შე­მ­დეგ               1955-1968 at the then Leningrad Philharmonic
 არა­ერთ და­სთ­ ან იმუ­შავ­ ა. ყვე­ლა­ზე დი­დ­ხანს – მშო­              Chamber Ballet, were hailed as avantgarde
 ბ­ლიუ­ რ თბილ­ ის­ ის ოპერ­ ი­სა და ბა­ლეტ­ ის თე­ა­ტ­რ­ში,           pieces, and he himself as an innovative
 სად­ აც კლა­სი­კუ­რ­თან ერ­თად, ქა­რ­თუ­ლი ფოლ­ კ­ ­ლო­               choreographer. Later, he would go on to work
 რის­ ა და მით­ ოლ­ ოგ­ იი­ ს თემ­ ა­ზე ქმნ­ ი­და სპე­ქ­ტაკ­ ­         with numerous troupes, the longest with his
 ლებს. აქვ­ ე ცეკ­ ­ვავ­ დ­ ა დე­და – წა­მ­ყვ­ ა­ნი ბალ­ ე­რი­ნა       native Tbilisi Opera and Ballet Theater where,
 მა­რინ­ ა ალექ­ ­სიძ­ ეც.                                             together with its classical ensemble, he staged

                                                                       magticom.ge 13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20