Page 15 - 94-2-22
P. 15
სულ ფიქ რობს, რომ რამ დენიმ ე ცხოვ რებ ა She has this nagging feeling that she’s
აქვს გამოვ ლილ ი. ერთ ცხოვ რებ ად მარტ ო lived several lives. Her childhood alone is
მის ი ბავშვობა კმარ ა. მარ თ ლაც გამორ ჩეუ a whole lifetime. Indeed, it was a special
ლი პერიო დ ი იყო – საუკეთ ეს ო გარ ემ ოც ვ ა, წინ ა era, with the finest people around, ancestors
პრები, რომ ელთაც დიდწ ილად გან საზ ღ ვრ ეს მისი who largely defined her development as a
ადამია ნური და პროფ ესიული განვ ითარ ებ ა. person and a professional.
ეს ყველაფერი მუდ მ ივ ად თან სდევ და – საბალ ე All these were her constant companions, at the
ტო კარიე რ ის დასაწ ყ ისშ ი, როდესაც რვა წლის beginning of her ballet career, when, aged 8,
ასაკშ ი პირ ველ ად შეა სრ ულ ა მამ ის მიერ დად გმუ she first performed a miniature staged by her
ლი მინ ია ტურა და მოგ ვ იან ებ ით, ქორეო გრაფის father, and later, as a choreographer, when she
ამპლუაშიც, როდ ესაც მის ივე სახ ელობ ის „თბ ი established the Tbilisi Contemporary Ballet
ლისის თანამედრ ოვე ბალეტ ი“ დააფ უძ ნ ა. named after him.
ის წლებ ი კი მართლ აც ჯად ოსნური იყო: დიმიტრი Those were truly magical years. The family of
(დოდ ო) და გიო რგ ი (გოგი) ალექ სიძეე ბ ის ოჯახს, Dimitri (Dodo) and Giorgi (Gogi) Aleksidze –
რომ ელთ აგან ერთი თეა ტ რ ის ცნობილ ი რეჟის ორ ი one a famous theater director, and the other
გახლ დათ, მეორ ე – ქორეო გრაფ ი, თბილის ში ჩამ ო a choreographer – hosted scores of artists
სული უამ რ ავი ხელ ოვან ი სტუმ რ ობდა. ახსოვს საო visiting Tbilisi. She remembers those amazing
ცარი ურთ იე რთობა, შეხვედრებ ი, რომელ თ აც ქვე interactions, gatherings that subconsciously
ცნობ იე რად გან საზ ღვ რეს მის ი ღირ ებულ ებები, აზ shaped her values and worldviews. At the time,
როვ ნ ებ ა. მაშინ ამას ყურადღებას არავინ აქც ევდა. all this was no big deal, though. Unfortunately,
სამ წ უხ არ ოდ, არც ფოტ ოე ბს იღებდ ნენ დღევანდე unlike today, photos were not taken every other
ლივ ით უხვ ად. იმდრ ოინ დელ ი კად რები მეხს იერე second either. Scenes from those times were
ბის თარ ოე ბ ზე ილექ ებოდ ა და საჭირო მომ ენ ტ ებ captured and stored on the shelves of memory
ში დროს ა და სივ რცეშ ი მძაფ რ ად ცოცხლ დ ებ ოდა. to resurface at the right moment and spring
მათ მნიშ ვ ნ ელ ობას ახლ ა უფრ ო აცნ ობიე რებს, რო to life in time and space as real as ever. Now
დეს აც თავ ის სფერ ოშ ი შემოქ მედ ებ ით პროცესებს that she is in charge of creative processes in
თავად განს აზ ღ ვ რავს. მაშინ კი უბრალოდ ლამ აზი her sphere, she understands the importance
ზღაპარ ი იყო, სად აც წამყვ ან როლს მამა ასრ ულე of these interactions better. Back then, though,
ბდ ა – მის ი ცხოვ რ ებ ის მთავარ ი პერსონ ა. it was just a beautiful little fairytale with her
father, the main character in her life, playing the
ანგ ელოზ ი – ჯამ ბ აზი – ჩიტ ი lead role.
გოგი ალექ სიძ ეს საბ ალ ეტ ო სამ ყ არ ოში გაბედულ ANGEL – CLOWN – BIRD
ექს პ ერ იმენტ ატორად იცნობდნენ. მისი გამ ოჩენ ა
თავ იდანვე შემოქ მედ ებ ით ძიებ ებს უკავ შირ დ ებ ა: Giorgi Aleksidze was known in the ballet world
1966-68 წლებში იმდ როინდელ ი ლენინგ რადის ფი for his fearless experimentations. From the
ლარმონ იი ს „კამ ერ ულ ი ბალეტ ისთვ ის“ დად გმ ული very outset, his emergence was accompanied
მინ ია ტ ურ ები ავან გარდ ულ მოვ ლ ენ ად აღიარეს, by creative search. His miniatures, staged in
თავად კი – ნოვ ატორ ქორეოგ რაფ ად. მას შემდეგ 1955-1968 at the then Leningrad Philharmonic
არაერთ დასთ ან იმუშავ ა. ყველაზე დიდხანს – მშო Chamber Ballet, were hailed as avantgarde
ბლიუ რ თბილ ის ის ოპერ ისა და ბალეტ ის თეატრში, pieces, and he himself as an innovative
სად აც კლასიკურთან ერთად, ქართული ფოლ კ ლო choreographer. Later, he would go on to work
რის ა და მით ოლ ოგ იი ს თემ აზე ქმნ იდა სპექტაკ with numerous troupes, the longest with his
ლებს. აქვ ე ცეკ ვავ დ ა დედა – წამყვ ანი ბალ ერინა native Tbilisi Opera and Ballet Theater where,
მარინ ა ალექ სიძ ეც. together with its classical ensemble, he staged
magticom.ge 13